Huawei/Honor najlepiej sprzedającymi się markami smartfonów w Polsce
Należące do jednego portfolio marki Huawei i Honor były najlepiej sprzedającymi się markami smartfonów w Polsce w pierwszym kwartale 2019 roku – podała firma badawcza IDC.
Udział w rynku Huawei/Honor był na poziomie 35,4%. Chiński producent smartfonów jest na pozycji lidera w Polsce od pierwszego kwartału 2018 roku. Połączone portfolia Huawei i Honor sprawiły, że na pozycji lidera nastąpiła zmiana.
Okupujący przez długi czas pierwsze miejsce Samsung, stracił pozycję lidera na rzecz Chińczyków, ale smartfony Samsunga sprzedają się ciągle równie dobrze w naszym kraju. W pierwszym kwartale 2019 roku Samsung miał 30,9% udziału w rynku.
Na kolejnym miejscu jest iPhone z 8% rynku, a na kolejnym Xiaomi – 6,5% rynku. Na kolejnych miejscach jest Motorola – 6,1% rynku. Warto podkreślić, że produkty Motoroli jako jedyne rosną tak wyraźnie, bo aż o 4 pynkty procentowe. Pozostałe 13,1% według IDC stanowią inni producenci – głównie chodzi tutaj o niskobudżetowe marki smartfonów.
Wyhamowała sprzedaż smartfonów w Polsce
W 1 kwartale 2019 roku wyhamowała sprzedaż smartfonów w Polsce. Na rynek dostarczono ok. 2,1 mln. urządzeń, co oznacza dokładnie identyczny wynik w porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku.
„W pierwszym kwartale 2019 roku Huawei wprowadził kilka nowych smartfonów, co przy intensywnym wsparciu marketingowym pozwoliło firmie zdobyć największy udział w polskim rynku. Dotychczasowy lider – Samsung – swoje portfolio odświeżył dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału, stąd też w drugim kwartale można byłoby spodziewać się walki o pozycję lidera, jednak sankcje amerykańskie wobec Huawei wprowadzają duży element niepewności odnośnie finalnej reakcji użytkowników” – komentuje Marek Kujda, analityk IDC.